Rotary Dorpsgolf

Rotary Dorpsgolf is golfen in het Schaffelaarsebos en in het centrum van Barneveld en vindt regulier plaats op de tweede zaterdag van september. Echter vanwege omstandigheden dit jaar eenmalig op de eerste zaterdag van september!

Parcours en aanmelden Dorpsgolf
Het parcours wordt afgelegd door flights van vier personen. Inmiddels doen er jaarlijks 34 flights mee, die allen het gehele parcours van 27 holes aflopen. Op plekken waar geen gras ligt, wordt gezorgd voor een ‘dagveldje’ van kunstgras. De flight met het kleinste aantal slagen wordt aan tijdens de afterparty bekendgemaakt en mag een jaar lang met de felbegeerde wisselbeker pronken. Er is nog ruimte voor enkele flights of voor het sponsoren van een hole. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar info@rotarydorpsgolf.nl.

Opbrengst Rotary Dorpsgolf

De opbrengst van Dorpsgolf is ieder jaar bestemd voor lokale goede doelen. Vooraf bepaalt de organisatie waar de opbrengst naartoe gaat. Deze Nieuwschierig naar de Goede Doelen die het dit jaar geworden zijn? Lees dan hier verder.

Samenwerking

Rotary Dorpsgolf is ontstaan uit een samenwerkingsverband van Rotary Barneveld en de inmiddels opgeheven golfclub Edda Huzid. In 2012 staken zij de hoofden bij elkaar om een nieuw evenement op de kaart te zetten. Een sportief evenement, met golf in de hoofdrol, dat vooral ook gezellig en ontspannend moest zijn. En, in de lijn van Rotary, zou er een goed doel aan het evenement worden gekoppeld.

Wat doet Rotaryclub Barneveld-Voorthuizen?

De doelstelling van Rotary is om dienstbaar te zijn aan de samenleving, iets van jezelf te geven ten behoeve van anderen. Rotary Barneveld-Voorthuizen zet zich in voor goede doelen, in Barneveld en ver daarbuiten. Dit doen de leden door hun kennis en kunde in te zetten en door financieel bij te dragen. Dorpsgolf is een lokaal evenement dat Rotary organiseert. Met Dorpsgolf wordt gemiddeld 20.000 euro opgehaald voor diverse goede doelen, waaronder de Toon Hermans Salon, het Kinderhospice en De Klup in Barneveld.

Rotary wereldwijd

Rotaryclubs zijn te vinden in bijna alle landen ter wereld. Samen realiseren Rotarians ook internationale projecten. Zo gaan zij de grootste uitdagingen van onze tijd te lijf! Denk aan het wereldwijde Rotaryproject End Polio Now.

• Lever een zinvolle bijdrage aan de maatschappij.
  • Verbreed je horizon door kennis uit te wisselen.
  • Sluit vriendschappen voor het leven.

Rotary verrijkt je leven

Lid zijn van Rotary verrijkt je leven: je helpt actief mee om het verschil te maken en je sluit vriendschappen voor het leven. Bij Rotary wisselen de leden hun professionele kennis uit, vertellen zij over hun vak en luisteren ze naar interessante en veelzijdige presentaties tijdens de clubbijeenkomsten. Op het persoonlijke vlak zijn zij een waardevol klankbord voor elkaar.

Ga naar de website van Rotary Barneveld-Voorthuizen.